کد مطلب: 150310
سند رسمي سياست‌گذاري حزب دموکرات آمريکا تصويب شد
تحريم‌ها تشديد مي‌شود/ با برنامه موشکي ايران مقابله مي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1395/05/06 10:06:41
نمایش : 1306
سند سياست‌گذاري حزب دموکرات آمريکا علي‌رغم تأکيد بر تشديد تحريم‌ها، استفاده از گزينه نظامي و مقابله با برنامه موشکي تهران، خواستار گسترش مبادلات فرهنگي با مردم ايران است.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، حزب دموکرات آمريکا در اولين جلسه گردهمايي چهار روزه براي معرفي «هيلاري کلينتون» به عنوان نامزد اين حزب در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا سند جامع سياست‌گذاري خود را تصويب کرد. 

طبق گزارش مجله تايم، در روزهاي گذشته 187 نفر از اعضاي کميته بررسي اين سند براي تنظيم لحن و محتواي آن با يکديگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند. رهبران حزب دموکرات، روز دوشنبه، سند تصويب‌شده را «پيشرفت‌گرا» خوانده و آن را «چشم‌اندازي جسورانه» براي آينده آمريکا در چهار سال آينده دانستند. 

سند حزب دموکرات، خط مشي‌هاي اين حزب در قبال کشورهاي مختلف از جمله ايران و سوريه را نيز مشخص کرده است. 

در بخش مربوط به ايران آمده است: «ما از توافق هسته‌اي با ايران حمايت مي‌کنيم، چرا که (اين توافق) همان‌طور که با قدرت اجرا و اعمال مي‌شود، تمامي مسيرهاي ايران به سمت بمب را بدون توسل به جنگ از بين مي‌برد.»

سند سياست‌گذاري حزب دموکرات، به علاوه تصريح مي‌کند با ديدگاه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوري‌خواه مبني بر ترک ميز مذاکراتي که برنامه هسته‌اي ايران را برمي‌چيند، مخالف است. 

در اين سند آمده است: «ما با ديدگاه دونالد ترامپ مبني بر خروج‌مان از توافقي که برنامه هسته‌اي ايران را به صورت صلح‌آميز برمي‌چيند، مخالف هستيم.»

سند راهبردي سياست‌گذاري حزب دموکرات در ادامه تصريح مي‌کند: «ما کار اين دولت (اوباما) براي حصول اطمينان از اينکه ايران هرگز به سلاح اتمي دست پيدا نمي‌کند را ادامه مي‌دهيم و در صورت انجام چنين اقدامي از سوي ايران، ترديدي براي توسل به اقدام نظامي نخواهيم کرد.»

اعضاي حزب دموکرات، تصريح کرده‌اند با نقش «مخرب ايران در منطقه» نيز مقابله خواهند کرد. اين سند، همچنين به استفاده از تحريم‌ها در برابر ايران اذعان کرده است. 

«دموکرات‌ها با نقش  مخرب ايران در منطقه مقابله خواهند کرد و تحريم‌هاي غيرهسته‌اي را با قوت اعمال و در صورت لزوم آنها را تشديد خواهند کرد.»

اعضاي حزب دموکرات، با ايران را «کشور پيشرو در حمايت از تروريسم» خوانده و تهران را به نقض حقوق بشر متهم کرده‌اند. اين سند همچنين تصريح مي‌کند ايران هولوکاست را انکار کرده و براي نابودي اسرائيل تلاش مي‌کند. دموکرات‌ها علاوه بر اين ادعاکرده‌اند «رد پاي ايران در تمامي درگيري‌هاي خاورميانه ديده مي‌شود.»

بخش ديگري از سند سياست‌گذاري دموکرات‌ها تأکيد مي‌کند: «دموکرات‌ها از فعاليت‌هاي ثبات‌زداي ايران در منطقه از جمله پشتيباني اين کشور از گروه‌هاي تروريستي مانند حزب‌‌الله و حماس جلوگيري کرده، با برنامه موشکي ايران مقابله مي‌کنند؛ (دموکرات‌ها) توانمندي‌هاي شريکان در خليج (فارس) را تقويت و اطمينان حاصل خواهند کرد که اسرائيل همواره توانايي دفاع از خودش را خواهد داشت.»

در بخش پاياني بخش ايران از اين سند آمده است: «در نهايت دموکرات‌ها اين را مي‌دانند که مردم ايران به دنبال آينده‌اي روشن‌تر براي کشورشان و تعامل بيشتر با جامعه بين‌المللي هستند. ما از فرصت‌هاي مبادلات فرهنگي، آموزشي و ساير انواع تبادلات با مردم ايران، استقبال مي‌کنيم.»

انتهاي پيام/ * 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg